26فروردین1402

مبدل برق

مبدل برق

 مبدل برق یک وسیله الکترونیکی است که ولتاژ و جریان مستقیم DC را به ولتاژ جریان متناوب AC تبدیل می کند و به همین دلیل به آن تبدیل برق یا مبدل برق هم می گویند.

از جمله کاربردهای مبدل برق در بسیاری از صنایع از جمله حودرو سازی، تجهیرات پزشکی، انتقال برق، سولار و خورشیدی، تولید بر قاز انرژی های تجدید پذیر، کارخانجات و صنایع سنگین، ذوب آهن و کوره القایی و ... می باشد .

استفاده از دستگاه های تبدیل برق از سال 1950 در صنایع سنگین منجمله فولاد  و معادن شروع شد. با پیشرفت تکنولوژِی و بهبود ساختار کلید های انتقال قدرت و نیمه هادی ها دیگر کم کم مبدل برق هم برای خود جایگاهی در رشته های الکترونیم و برق قدرت پیدا کرده بود. حال با کوچک سازی و قابلیت حمل و نقل آسان کاربردی فراتر و همگانی تر پیدا کرده بود که باعث محبوبیت روز افزون آن در بین  آحاد مردم بود.

امروزه برای انتقال قدرت و تزریق توانهای اکتیو و یا راکتیو از منابع تولید کننده انرژی های تجدید پذیر به شبکه های انتقال کاربرد های بسیار وسیعی برای مبدل برق پیدا شده که همه این دست آورها به همّت دانشمندان این مرز و بوم بومی سازی شده و قابلیت تولید در داخل کشور با استانداردهای بالا فراهم شده که توانایی ما را در این زمینه با تولید مبدل برق خودرویی می توانید از نگاه مشتریان هم دنبال کنید.

وظیفه اصلی اینورتر برق یا مبدل برق تبدیل دامنه ولتاژ و فرکانس به حالات دلخواه و مد نظر با توجه به کاربرد مورد نیاز است که به دلیل پیچیدگی های فنی و نیز خطرناک بودن فرآیند تولید بهتر است با افراد حرفه ای و با تجربه برای ساخت مشورت نمایید که در این زمینه گروه تولیدی کیا برای تولید با افتخار ملی پیشگام بوده و در سطح کشور برای اولیّن بار به صورت کامل و از صفر تا صد مبدل برق خودرویی را برای کاربردهای عمومی و اختصاصی طراحی و تولید و بازار یابی نموده و با اعطای عاملیت به نوبه خود باعث رشد و ترویج مشاغل فنی و برقی در این زمینه بوده است و نقش مهمی را در صنعت مبدل برق ایفا می کند .