12شهریور1402

ذکر کد قطعات روی برد مبدل برق خودرو

یکی از طراحی های مهمی که گروه تولیدی کیا روی مبدل های برق خودرو انجام می دهد این است که هم کد و هم شماره قطعات را روی برد چاپ می کند. این کار باعث می شود تعمیرکار به راحتی بتواند دستگاه را بعد از گارانتی تعمیر نماید.
مبدل برق خودروی تولیدی گروه کیا دارای یکسال گارانتی است و در این مدت اگر مبدل برق دچار مشکل شود به صورت رایگان برای مشتری تعمیر می شود و بعد از این مدت هم مشتری می تواند مبدل برق را برای ما ارسال نماید و یا نزد تعمیر کار برده و جهت راحتی حال تعمیر کار تمامی کدها روی مدار ذکر شده است.
بعضی از همکاران و یا تولید کنندگان ایرانی و یا حتی خارجی نیز نه نتها کدی را روی برد ذکر نمی کنند بلکه شماره ی IC  ها را تراش داده و پاک می کنند و تعمیر کاران را دچار مشکل می کنند و ممکن است مبدل دیگر هیچگاه تعمیر نشود.
نکته ی جالبی که پیش آمده این است که افرادی گفته اند کار ما را برای کپی کردن برد راحت کرده اید. در جواب باید گفت فقط کپی کردن مهم نیست این دستگاه صدها نکته ی مهم دارد که اگر رعایت نشود به درستی کار نخواهد کرد و تولید کننده ی کپی کار را ورشکسته می کند و یا نمی تواند مبدل برق خودرو با کیفیت بالا و عالی مانند ما تولید نماید.
موردهایی داریم که برد ما را کپی زده اند و تولید می کنند ولی اصلا کیفیت و دقت ما را ندارند بلکه کمی قیمت آنها پایین تر نیز هست!
این علم و تجربه در طول بیش از ده سال بدست آمده و بعد از طی کردن سختی ها و مشکلات زیادی توانسته ایم مبدل برق خودرو بدون عیب و ایراد و با کیفیت تضمینی تولید نماییم.