18دی1396

برنامه فرود ماه آرتمیس ناسا

برنامه فرود ماه آرتمیس ناسا

پرتاب ها، جدول زمانی و موارد دیگر
هر آنچه که باید در مورد ماموریت های آرتمیس بدانید که در این دهه یک مرد و یک زن را روی ماه قرار می دهند.
از سال 1972 تاکنون انسانی روی ماه نگذاشته است، اما ناسا قصد دارد از طریق برنامه بلندپروازانه آرتمیس، این وضعیت را تغییر دهد. ماموریت‌های ماه می‌توانند در اواخر سال 2022 آغاز شوند، بنابراین ما این راهنما را جمع‌آوری کرده‌ایم تا شما را مطلع و به‌روز نگه داریم.

در 14 دسامبر 1972، ژن سرنان و هریسون اشمیت فضانوردان آپولو 17 با ماه خداحافظی کردند. همانطور که آنها به سمت زمین پیش می رفتند، احتمالاً هرگز به ذهنشان خطور نمی کرد که انسان ها تا نیم قرن دیگر یا بیشتر به سطح ماه باز نخواهند گشت. اما این دقیقاً همان جایی است که ما امروز خودمان را می یابیم، با مأموریت های آپولو به طور محکم در کتاب های تاریخ.NASA

پروژه آرتمیس ناسا چیست؟

آرتمیس برنامه‌ای است که در نهایت نوید احیای اکتشافات ماه را می‌دهد، زیرا ناسا به دنبال فرود یک زن و مرد روی ماه است تا زودتر از سال 2025. اما آرتمیس چیزهای بیشتری از هجوم دو نفر به سطح ماه دارد. این بار، ناسا قصد دارد یک حضور پایدار در ماه و اطراف آن ایجاد کند و از این برنامه به عنوان پله ای برای جهش غول پیکر بعدی استفاده کند: یک مأموریت خدمه به مریخ.
آرتمیس که در سال 2017 اعلام شد، طبق برنامه آرتمیس ناسا، "گسترش انسان را در سراسر منظومه شمسی امکان پذیر می کند". دوران آرتمیس می‌تواند شامل 11 مأموریت ماه (برخی خدمه و برخی بدون خدمه) باشد که از این میان پنج مورد اول در حال حاضر در دست توسعه هستند.

اهداف بلند مدت شامل ساخت دروازه قمری (اولین ایستگاه فضایی در مدار اطراف ماه) و نصب کمپ پایه آرتمیس (یک ایستگاه سطحی) است. شرکای تجاری و بین المللی هر دو درگیر خواهند شد، که دومی شامل آژانس فضایی کانادا، آژانس فضایی اروپا و آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن (JAXA) خواهد بود.

چرا ناسا نام آرتمیس را انتخاب کرد؟

آرتمیس الهه یونانی ماه و شکار و خواهر دوقلوی آپولو است، بنابراین یک تماس خوب برای مأموریت‌های ماهری خدمه اولیه است. با این حال، انصافاً، آرتمیس یک نام برتر برای مأموریت ماه است، زیرا آپولو خدای یونانی خورشید است. می توان استدلال کرد که نام جدید اصلاحی به موقع برای یک نظارت جنسیتی بالقوه است.
چرا ناسا در حال بازگشت به ماه است؟

بر اساس دستورالعمل سیاست فضایی امضا شده، ایالات متحده از طریق ناسا قصد دارد "برنامه ای نوآورانه و پایدار اکتشاف با شرکای تجاری و بین المللی را برای فعال کردن گسترش انسان در سراسر منظومه شمسی و بازگرداندن دانش و فرصت های جدید به زمین" رهبری کند. در 11 دسامبر 2017. کاخ سفید "با شروع ماموریت های فراتر از مدار پایین زمین، ایالات متحده بازگشت انسان ها به ماه را برای اکتشاف و استفاده طولانی مدت و به دنبال آن ماموریت های انسانی به مریخ و سایر مقاصد هدایت خواهد کرد." تفاهم نامه ادامه دارد

به گفته ناسا، یا ساده تر، بازگشت به ماهواره طبیعی ما در مورد پرورش اکتشافات علمی جدید، بررسی مزایای اقتصادی بالقوه و الهام بخشیدن به "نسل جدیدی از کاوشگران" است . در واقع، هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری در مورد ماه وجود دارد، مانند ماهیت منشا و ترکیب ژئوشیمیایی آن. نکته مهم این است که فضانوردان آرتمیس قرار است مناطق قطبی جنوبی ماه را در جستجوی یخ آب کاوش کنند - یک عامل کلیدی برای حضور پایدار انسان در آنجا. آرتمیس همچنین می‌تواند مسیری را برای تجاری‌سازی ماه ایجاد کند، چه گردشگری فضایی باشد و چه استخراج منابعی مانند عناصر کمیاب خاکی و هلیوم